B2C i B2B dla wiodącego europejskiego producenta i dystrybutora
2022-11-22Magento e-commerce: przewodnik po najważniejszych funkcjach i możliwościach platformy Magento 2 [2023]
2023-01-24Higiena Serwis to duży sklep internetowy należący do warszawskiej firmy, oferującej kompleksowe wyposażenie obiektów publicznych w środki czystości. W związku z bardzo dużym ruchem w sklepie i prężnym rozwojem firmy pojawiła się konieczność udoskonalenia serwisu, wdrożenia dodatkowych funkcjonalności ułatwiających zakupy, odświeżenia wyglądu i optymalizacji UX.
Higiena Serwis to duży sklep internetowy należący do warszawskiej firmy, oferującej kompleksowe wyposażenie obiektów publicznych w profesjonalne środki do sprzątania, specjalistyczną chemię, maszyny czyszczące i szereg różnych produktów, niezbędnych do utrzymania czystości i higieny. Z Klientem współpracujemy od kilku lat – świadczymy dla niego usługę wsparcia Magento, działania marketingowe i promocyjne. Więcej o naszej dotychczasowej współpracy z Higieną Serwis znajdziesz tutaj>>
Głównym problemem klienta był sklep postawiony na Magento 1, które – jak wiadomo – straciło support Adobe w zeszłym roku, co narażało sklep na kłopoty m.in. z zapewnieniem bezpieczeństwa. W związku z bardzo dużym ruchem w sklepie i prężnym rozwojem firmy pojawiła się konieczność udoskonalenia serwisu, wdrożenia dodatkowych funkcjonalności ułatwiających zakupy, odświeżenia wyglądu i optymalizacji UX.
Po dokładnej analizie starej wersji sklepu zebraliśmy zespół odpowiedzialny za jego migrację. Wszystkie działania koordynował Team Lider, który jednocześnie odpowiedzialny był za bezpośredni kontakt z klientem i wszelkie konsultacje. Zebraliśmy wszystkie wymagania i oczekiwania klienta, wygenerowaliśmy listę niezbędnych rozwiązań i funkcjonalności, opracowaliśmy koncepcję działań z rozbiciem na poszczególne etapy prac dla każdego członka zespołu.
Migracja sklepu na nową wersję Magento 2.x stanowiła doskonałą okazję do zmian w brandingu firmy – projektując wygląd uwzględniliśmy nowy kierunek biznesowy, zmieniliśmy język komunikacji.
Przed rozpoczęciem właściwej migracji na Magento 2 wykonaliśmy kompletną kopię zapasową sklepu i przeprowadziliśmy test kompatybilności obecnych funkcji. Kolejnym krokiem była konfiguracja serwera pod potrzeby nowego sklepu i przygotowanie infrastruktury tak, aby zapewnić jego optymalne działanie i wydajność. Następnie została przeniesiona cała baza danych. W międzyczasie zespół z działu marketingu pracował nad nową makietą sklepu, przygotowywaniem wizualizacji strony głównej i poszczególnych zakładek zgodnie z nową orientacją komunikacji firmy. Stworzyliśmy nowe treści na strony (z uwzględnieniem odpowiednich fraz kluczowych), opracowaliśmy nowe, dedykowane grafiki. Pracując nad dostosowaniem szablonu do nowej wersji sklepu bazowaliśmy na rekomendacjach z przeprowadzonego audytu sklepu i analizy wszystkich danych – dzięki temu nowy design jest nie tylko spójny, ale przede wszystkim doskonale odpowiadający potrzebom klientów i opracowany zgodnie z wymaganiami UX, UI.
Kolejnym etapem prac deweloperów była migracja modułów, instalacja nowych funkcjonalności i migracja dedykowanych rozwiązań. Po sprawdzeniu, które funkcje sklepu są kompatybilne z Magento2 przygotowaliśmy listę tych, które wymagały przeprogramowania. W ramach projektu dostosowaliśmy obecne integracje pod Magento 2, m.in.:
Na potrzeby Klienta i działania sklepu zakupione zostały moduły:
W sklepie wykorzystane były również darmowe moduły tj. Mageplaza Google Recaptcha – zabezpieczająca sklep przed botami, Mageplaza SMTP (moduł wysyłki maili), Paynow – moduł płatności Mbank, TrustedShops (moduł bezpiecznych zakupów), Sparsh Facebook pixel (moduł do połączenia sklepu z FB za pomocą pixela), Moduł SmartsUpp (moduł czat na stronie). Podczas migracji sklepu na Magento 2 poprawiliśmy też szereg różnych błędów, które były w starej wersji sklepu i niekorzystnie wpływały np. na widoczność sklepu oraz zidentyfikowanie i usunięcie drobniejszych problemów. Ostatni etap projektu to testy, mające na celu sprawdzenie wszystkich funkcji i modułów.
Nowy sklep internetowy Higiena Serwis wdrożony jest na najnowszej i w pełni bezpiecznej wersji Magento 2 .
Wraz z migracją na nową wersję Magento 2 nastąpił znaczny wzrost poprawnie zaindeksowanych stron. Dzięki usunięciu istniejących błędów na starej wersji Magento spowodowanych brakiem wsparcia przez dłuższy czas, Google nie indeksowało odpowiednio sporej części istniejących linków. Wdrożenie nowej wersji i poprawienie tych błędów spowodowało znaczny wzrost – od dnia wdrożenia około 13 tysięcy stron zostało poprawnie zaindeksowanych. Przeczytaj też: Migracja sklepu na Magento 2 – konieczność czy szansa?>>