TOP 10 polskich sklepów na Magento
2022-01-05Ile kosztuje sklep na Magento? O to pyta większość zainteresowanych budową sklepu w Internecie. Nie podamy jednej konkretnej kwoty, bo to niemożliwe. Większość firm wdrożeniowych wycenia koszt sklepu na Magento indywidualnie, ponieważ uzależniony jest on od wielu czynników. Kilka najważniejszych omówimy poniżej. Jeśli chcesz poznać zakres cen sklepów Magento, ze wskazaniem przykładowych kosztów, to zapraszamy do dalszej części artykułu.
Wg stawek rynkowych koszt sklepu Magento rozpoczyna się od 30 000 zł. netto. A może wynieść nawet kilka milionów.
Prosty i gotowy szablon Magento – od 30 000 zł netto.
Małe i średnie agencje – od 100 000 zł netto.
Duże agencje – od 350 000 zł netto.
Koszty wdrożenia sklepu na Magento zależą między innymi od:
1. Wybór wykonawcy.
Samodzielnie stawiasz sklep. Masz własny, wyspecjalizowany zespół programistów Magento, więc nie musisz korzystać z podwykonawców. Oszczędzasz znaczną kwotę na wdrożenie, rozwój i wsparcie Magento.
Wybierasz agencję. Ponosisz wyższe koszty niż zlecając freelancerowi wdrożenie sklepu Magento. Jednak dobrze wybrana agencja składająca się z ekspertów Magento, to duża szansa zwrotu kosztów i świetnego dopasowania rozwiązań do danego e-biznesu, który ma spore szanse pokonać konkurencję.
Wybierasz freelancera. Ponosisz niższy koszt niż przy skorzystaniu z usług agencji, ale i wyższe ryzyko. Tylko jedna osoba buduje cały sklep internetowy, jej niedyspozycja może wstrzymać pracę nawet na kilka miesięcy. Zatem wybór freelancera wydaje się najkorzystniejszy w przypadku już istniejących sklepów internetowych albo tworzenia małych i średnich e commerce.
2.Sektor:
B2C – jest tańszy.
B2B – jest droższy.
3.Projekt graficzny.
Zdecydujesz się na gotowy szablon – poniesiesz mniejsze koszty.
Wybierzesz dedykowany projekt graficzny – wysokie koszty. Najdroższe są niestandardowe rozwiązania, animacje, konfiguratory, rozbudowane podstrony.
Zatem albo ta sama grafika, którą ma kilkadziesiąt innych sklepów internetowych, albo kolosalne ceny za unikatowy wygląd? Nie. Naszym Klientom proponujemy korzystny kompromis między jakościową a stosunkowo niedrogą grafiką w sklepie Magento. Jak to robimy? Działamy na gotowym szablonie, ale dla głównych widoków sklepu tworzymy dedykowaną grafikę. Uzyskujesz niższe koszty za oryginalny wygląd sklepu internetowego. Chcesz o tym z nami porozmawiać – zapraszamy
4.Wersja platformy.
Do wyboru masz 3 wersje Magento 2:
5.Zastosowane funkcjonalności
Możesz wybrać bezpłatne funkcjonalności. Darmowa wersja Magento zawiera szereg gotowych funkcji, które zaspokajają podstawowe potrzeby sprzedawców.
Specyficzne funkcjonalności, jak na przykład nietypowa budowa koszyka, to już znacznie wyższe koszty. Płatne moduły zaczynają się od ok. 200 zł. Są wyceniane dodatkowo i indywidualnie.
6.Wdrożone integracje z systemami zewnętrznymi.
Przykładowe integracje: z Magento CRM, dostawy, magazyn, metody płatności itd.
Cena zależy od liczby integracji i poziomu ich skomplikowania.
Najdroższe jest wdrożenie w przypadku systemów, które nie posiadają dokumentacji lub takimi, które nie udostępniają możliwości integracji i trzeba zastosować dedykowane rozwiązania.
7.Hosting
Koszt wykupienia hostingu. Wskazany jest wydajny serwer, najlepiej dedykowany. Od 6 tys. zł na rok.
8.Utrzymanie i rozwój
Musisz zainwestować w zespół ekspertów Magento do utrzymania i rozwoju platformy. Wsparcie techniczne, marketingowe, SEO itd.
Jak zmniejszyć koszty wdrożenia Magento?
Zatem ile kosztuje sklep na Magento? Od czego głównie zależy cena jego wdrożenia? W dużej mierze od samego Klienta, od tego jakie ma potrzeby, jakich rozwiązań oczekuje. Z tych potrzeb rodzą się kolejne kroki – liczba rozszerzeń, poziom skomplikowania sklepu, szereg zastosowanych funkcjonalności. Po trzecie, koszt sklepu Magento zależy od wdrożeniowca.
Podsumowując: określ swoje potrzeby i zdaj się na prawdziwych ekspertów, którzy potrafią zaproponować rozwiązania, które zmniejszają cenę sklepu Magento. Specjaliści wiedzą, co sprawdziło się w innych sklepach internetowych, z czego nie korzystają użytkownicy, jakie są aktualne trendy rynkowe, potrzeby konsumentów, z czego można śmiało zrezygnować, a w co warto zainwestować.
Szybkie uruchomienie sklepu na platformie Magento da Ci bardzo ważne informacje, bo pochodzące od Twoich klientów. Zweryfikujesz, czy wprowadzone funkcjonalności są wystarczające, co dobrze byłoby w niedalekiej przyszłości wdrożyć itd. Na pewno unikniesz wysokich kosztów związanych z wprowadzeniem niepotrzebnych funkcji.