Nie róbmy B2B - zróbmy B4B

B2B (business-to-busienss) to w wolnym tłumaczeniu działania realizowane między dwiema firmami. Terminu tego używa się najczęściej w odniesieniu do systemów B2B i dotyczy wymiany danych między firmami za pomocą systemów informatycznych, gdzie system komunikuje się z drugim systemem. W domyśle termin ten "eliminuje" czynnik ludzki we współpracy między firmami - sprzedaż DO firm, marketing DO firm, itd.

Ale czy to podejście jest właściwe? Według nas nie!

Dlatego proponujemy podejście umożliwiające realizację systemów B4B (Business-FOR-Business) - systemy dla firm, marketing dla firm. Gdy robimy coś DLA kogoś (firmy, osoby), a nie tylko dla siebie, z pewnością będzie to miało lepszy efekt i dwustronne korzyści.

Wdrożenie otwarte umożliwia budowę B4B

To, co proponujemy to podejście do wdrożenia w modelu otwartym. Całość podzielona jest na dwa główne etapy - etap wdrożenia podstawy (I) oraz etap wsparcia i rozwoju (II). Etap I to wybranie i wdrożenie kluczowych (z planowanej listy) funkcjonalności platformy - jest to uruchomienie MVP. Etap II to rozwój platformy o kolejne funkcjonalności (pozostałe z listy lub jeszcze lepiej, zgłoszone i realnie potrzebne użytkownikom platformy).

To podejście daje nam możliwość wykonania platformy realnie dostosowanej do potrzeb użytkownika końcowego (B4B), a nie tylko platformy automatyzującej wymianę danych między systemami (B2B), czy optymalizującej procesy wewnętrzne firmy. Dzięki temu pieniądze zainwestowane w system są wydane efektywniej, a partnerzy biznesowi bardziej zadowoleni z użytkowania.

Dlaczego B4B w oparciu o Magento?

Lata doświadczenia we wdrażaniu platformy Magento do obsługi sklepów internetowych, e-katalogów, systemów PIM oraz platform sprzedaży hurtowej (B2B) pokazały nam jak zmienia się specyfika sprzedaży hurtowej i jak bardzo charakterystyczne trendy w sprzedaży i funkcjonalności B2C zaczęły przenikać do B2B.

Stąd naturalnym wyborem rekomendowanym przez nas Klientowi jest użycie Magento - wraz z bogatymi funkcjonalnościami - jako podstawa systemu B2B.

Dostęp do natywnych funkcjonalności, tysięcy gotowych rozszerzeń i modułów, skalowalność, nieograniczone możliwości integracji - to tylko niektóre zalety wiążące się z wykorzystaniem Magento do budowy platformy sprzedaży hurtowej.

Funkcjonalności B2B

Funkcjonalności B2B

STANDARD

Opisujemy poniżej wszystkie kluczowe funkcjonalności, jakie oferujemy w cenie podstawy wdrożenia platformy sprzedaży hurtowej (B2B/B4B).

Kluczową korzyścią jest także dostęp do wszystkich bazowych funkcjonalności oferowanych przez Magento (np. kody rabatowe, różne typy produktów [proste, konfigurowalne, grupowalne, wirtualne], upsell, cross-sell, itd.) już w podstawowej wersji platformy B2B/B4B.

Poniżej wymienione funkcjonalności platformy B2B/B4B mogą działać bez potrzeby integracji z systemem ERP. Taka podstawa jest więc opcją dla tych, którzy chcą uruchomić platformę sprzedaży hurtowej, ale nie mają (z różnych powodów) możliwości zintegrować jej z własnym systemem ERP.

Bazowe funkcjonalności dla klientów biznesowych:

  • Dostęp do platformy tylko po zalogowaniu
  • Widoczność produktów bez logowania, ale stany, ceny, zakup tylko dla zalogowanych (karty produktu się pozycjonują w wynikach Google)
  • Rejestracja przez platformę z dostępem po weryfikacji
  • Dedykowany panel dla kontrahentów B2B
  • Grupy klientów
  • Polityka cenowa wg klientów, grup klientów, rabatów i promocji per klient / grupa klientów / kategoria produktowa / marka
  • Zróżnicowany katalog ofertowy dla grup klientów
  • Szybka ścieżka zamówienia bez potrzeby przeglądania katalogu produktów (SKU + ilość)
  • Import zamówień z pliku (txt, csv, xml, xls)
  • Tworzenie szablonów zamówień
  • Ponawianie wcześniej złożonych zamówień
  • Określenie minimum logistycznego na klienta / grupę klientów
  • Wiele adresów dostawy i wiele danych płatności
  • Dodawanie wielu produktów z listy do koszyka
  • Powiązanie opiekuna (handlowca) z kontem i wyświetlanie danych kontaktowych po zalogowaniu
  • Dobór indywidualnego szablonu graficznego
  • Przystosowanie do działania na urządzeniach mobilnych
  • Blog/poradnik/aktualności dla zalogowanych
  • System raportowania sprzedaży, działań marketingowych oraz ruchu
INTEGRACJA ERP

Głównym powodem wdrażania systemów sprzedaży hurtowej jest chęć optymalizacji procesu sprzedaży a w konsekwencji jej zwiększenie. W tym celu każda platforma B2B/B4B powinna zostać zintegrowana z innymi systemami pracującymi w otoczeniu firmy - np. z systemem ERP celem wymiany danych: o produktach, o stanach magazynowych, o zamówieniach, o cennikach, o płatnościach, itd. itp.

Systemów ERP oraz modeli wymiany danych między nimi a Magento jest wiele, dlatego nie jesteśmy w stanie - bez konsultacji - podać zakresu integracji oraz jej kosztu. Dodatkowo, wieloletnie doświadczenie nauczyło nas, iż nie ma standardowej integracji - nawet z tym samym systemem ERP. Potrzeby każdego klienta są inne - bazowe elementy się powtarzają (klienci, zamówienia, stany, statusy, rozliczenia, itd.) ale mogą znacząco różnić się w szczegółach.

Dlatego funkcjonalność i wycena integracji jest bardzo indywidualną sprawą. Skontaktuj się z nami celem poznania szczegółów ».

Integracja platform B2B/B4B z systemami ERP
 
STANDARD PLUS

Są to funkcjonalności wykraczające poza standard podstawy wdrożenia, które możemy zaproponować jako dodatkowe opcje. Wyceniane i dostosowywane są indywidualnie do każdego projektu. Nigdy nie wyceniamy takiego pakietu funkcjonalności jako całość - nie każdemu klientowi potrzebne są wszystkie z wymienionych.

W naszej metodologii wdrożenia funkcjonalności dobierane są indywidualnie we współpracy z klientem celem optymalizacji kosztów - nie trzeba przepłacać za niewykorzystywane elementy.

Wdrażanie tych funkcjonalności w większości zależne jest od formy i zakresu integracji z systemami firmy (ERP, CRM, magazyn, itd.). Zakres integracji może znacząco wpłynąć na zakres funkcjonalności i dla każdego klienta mogą one oznaczać coś nieco innego.


Powiązane z integracją:

  • Import danych produktowych z innych systemów
  • Eksport danych produktowych do innych systemów (gdy to B2B staje się centrum zarządzania tymi danymi)
  • Polityka cenowa zarządzana z ERP
  • Integracja danych zamówień
  • Integracja danych kontrahentów
  • Integracja danych produktowych
  • Integracja stanów magazynowych
  • Obsługa limitów i kredytów kupieckich
  • Kontrola salda i rozliczeń klientów
  • Łączenie i automatyczne dzielenie zamówień
  • Pobieranie i podgląd dokumentów generowanych przez ERP (np. faktur: pdf / EDI / xml)
  • Obsługa stanów magazynowych z wielu magazynów
  • Zamówienia z rezerwacją produktów (przy braku na stanie)
  • Możliwość / brak możliwości składania zamówień przy braku na stanie
  • Powiadomienia o dostępności produktu

Niezależne od integracji:

  • Obsługa programów lojalnościowych i rabatowych na bazie danych sprzedaży
  • Generowanie listów przewozowych i integracje z firmami kurierskimi
  • Wiele kont i poziomów dostępu w ramach jednej firmy
  • Obsługa zwrotów i reklamacji
  • Panel handlowca
  • składanie zamówień w imieniu klienta
  • Wymiana danych z dostawcami/dropshipping
  • Sprzedaż międzynarodowa z obsługą wielowalutowości, wielojęzyczności i krajów odbioru
  • Wielowalutowość w oparciu o przelicznik po kursie lub indywidualne ceny w walutach
  • Specjalne ceny jednorazowe (np. jednorazowy
  • per zamówienie
  • rabat inny niż w ERP bez konieczności zmiany w ERP)
DEDYKOWANE ROZWIĄZANIA

Jeżeli wśród opcji STANDARD i STANDARD PLUS nie znalazłeś funkcjonalności której oczekujesz od systemu B2B/B4B - skontaktuj się z nami.

Otwarta architektura Magento (Open Source) charakteryzuje się tym, iż można ją dowolnie rozwijać o dodatkowe, niestandardowe funkcjonalości. Drugą zaletą jest natomiast fakt, iż system rozwijany jest przez społeczność na całym świecie więc funkcjonalność której szukasz może być już gotowa. Zawsze w pierwszej kolejności szukamy najlepszej ekonomicznie opcji rozwiązania danego problemu.

 
Funkcjonalności dedykowane dla platform B2B/B4B

Przebieg wdrożenia platformy sprzedaży hurtowej (B4B)


Cennik wdrożenia platformy
B2B/B4B na Magento

Cena wdrożenia platformy B2B/B4B w opcji Magento 2 + opcja funkcjonalności STANDARD jest stała i prezentujemy ją poniżej. Do tego indywidualnie wyceniane są pozostałe elementy - funkcjonalności Standard Plus, Integracje, rozwiązania dedykowane.


45.000 PLN


  • Magento 2 w najnowszej wersji
  • Instalacja i praca na serwerze testowym z dostępem dla klienta
  • Zakupiony i indywidualnie dostosowywany szablon graficzny
  • Konsulting i doradztwo w wyborze funkcjonalności
  • Funkcjonalności podstawowe Magento
  • Funkcjonalności opcji STANDARD
  • Testy funkcjonalne platformy
  • Przeniesienie na serwer docelowy

  • Wsparcie powdrożeniowe
  • Wsparcie marketingowe
  • Obsługa hostingowa


Jeżeli masz pytania odnośnie wdrożenia systemu B2B/B4B, potrzebujesz dodatkowych informacji, lub chcesz poznać koszt realizacji - skontaktuj się z nami.

Realizacje B4B w oparciu o Magento

Skontaktuj się wdrożeniowcami Magento