

B2B
Dlaczego B2B w oparciu o Magento?
Lata doświadczenia we wdrażaniu platformy Magento do obsługi sklepów internetowych, e-katalogów, systemów PIM oraz platform sprzedaży hurtowej (B2B) pokazały nam jak zmienia się specyfika sprzedaży hurtowej i jak bardzo charakterystyczne trendy w sprzedaży i funkcjonalności B2C zaczęły przenikać do B2B.
Stąd naturalnym wyborem rekomendowanym przez nas Klientowi jest użycie Magento - wraz z bogatymi funkcjonalnościami - jako podstawa systemu B2B..
Dostęp do natywnych funkcjonalności, tysięcy gotowych rozszerzeń i modułów, skalowalność, nieograniczone możliwości integracji - to tylko niektóre zalety wiążące się z wykorzystaniem Magento do budowy platformy sprzedaży hurtowej.

PLATFORMA B2B
Funkcjonalności B2B
Opisujemy poniżej wszystkie kluczowe funkcjonalności, jakie oferujemy w cenie podstawy wdrożenia platformy sprzedaży hurtowej B2B.
Kluczową korzyścią jest także dostęp do wszystkich bazowych funkcjonalności oferowanych
przez Magento (np. kody rabatowe, różne typy produktów [proste, konfigurowalne, grupowalne, wirtualne], upsell, cross-sell, itd.) już w podstawowej wersji platformy B2B.
Poniżej wymienione funkcjonalności platformy B2B mogą działać bez potrzeby integracji z systemem ERP. Taka podstawa jest więc opcją dla tych, którzy chcą uruchomić platformę sprzedaży hurtowej, ale nie mają (z różnych powodów) możliwości zintegrować jej z własnym systemem ERP.
Bazowe funkcjonalności B2B dla klientów biznesowych: | ||
---|---|---|
Dostęp do platformy tylko po zalogowaniu | Szybka ścieżka zamówienia bez potrzeby przeglądania katalogu produktów (SKU + ilość) | Dodawanie wielu produktów z listy do koszyka |
Widoczność produktów bez logowania, ale stany, ceny, zakup tylko dla zalogowanych (karty produktu się pozycjonują w wynikach Google) | Import zamówień z pliku (txt, csv, xml, xls) | Powiązanie opiekuna (handlowca) z kontem i wyświetlanie danych kontaktowych po zalogowaniu |
Rejestracja przez platformę z dostępem po weryfikacji | Tworzenie szablonów zamówień | Dobór indywidualnego szablonu graficznego |
Dedykowany panel dla kontrahentów B2B | Ponawianie wcześniej złożonych zamówień | Przystosowanie do działania na urządzeniach mobilnych |
Grupy klientów | Określenie minimum logistycznego na klienta / grupę klientów | Blog/poradnik/aktualności dla zalogowanych |
Polityka cenowa wg klientów, grup klientów, rabatów i promocji per klient / grupa klientów / kategoria produktowa / marka | Wiele adresów dostawy i wiele danych płatności | System raportowania sprzedaży, działań marketingowych oraz ruchu |
Zróżnicowany katalog ofertowy dla grup klientów |
Głównym powodem wdrażania systemów sprzedaży hurtowej jest chęć optymalizacji procesu sprzedaży a w konsekwencji jej zwiększenie. W tym celu każda platforma B2B powinna zostać zintegrowana z innymi systemami pracującymi w otoczeniu firmy - np. z systemem ERP celem wymiany danych: o produktach, o stanach magazynowych, o zamówieniach, o cennikach, o płatnościach, itd. itp.
Systemów ERP oraz modeli wymiany danych między nimi a Magento jest wiele, dlatego nie jesteśmy w stanie - bez konsultacji - podać zakresu integracji oraz jej kosztu. Dodatkowo, wieloletnie doświadczenie nauczyło nas, iż nie ma standardowej integracji - nawet z tym samym systemem ERP. Potrzeby każdego klienta są inne - bazowe elementy się powtarzają (klienci, zamówienia, stany, statusy, rozliczenia, itd.) ale mogą znacząco różnić się w szczegółach.
Dlatego funkcjonalność i wycena integracji jest bardzo indywidualną sprawą. Skontaktuj się z nami celem poznania szczegółów ».

Jeżeli wśród opcji STANDARD i STANDARD PLUS nie znalazłeś funkcjonalności której oczekujesz od systemu B2B - skontaktuj się z nami.
Otwarta architektura Magento (Open Source) charakteryzuje się tym, iż można ją dowolnie rozwijać o dodatkowe, niestandardowe funkcjonalości. Drugą zaletą jest natomiast fakt, iż system rozwijany jest przez społeczność na całym świecie więc funkcjonalność której szukasz może być już gotowa. Zawsze w pierwszej kolejności szukamy najlepszej ekonomicznie opcji rozwiązania danego problemu.

Są to funkcjonalności wykraczające poza standard podstawy wdrożenia, które możemy zaproponować jako dodatkowe opcje. Wyceniane i dostosowywane są indywidualnie do każdego projektu. Nigdy nie wyceniamy takiego pakietu funkcjonalności jako całość - nie każdemu klientowi potrzebne są wszystkie z wymienionych.
W naszej metodologii wdrożenia funkcjonalności dobierane są indywidualnie we współpracy z klientem celem optymalizacji kosztów - nie trzeba przepłacać za niewykorzystywane elementy.
Wdrażanie tych funkcjonalności w większości zależne jest od formy i zakresu integracji z systemami firmy (ERP, CRM, magazyn, itd.). Zakres integracji może znacząco wpłynąć na zakres funkcjonalności i dla każdego klienta mogą one oznaczać coś nieco innego.
Powiązane z integracją: Niezależne od integracji: | ||
---|---|---|
Import danych produktowych z innych systemów | Obsługa programów lojalnościowych i rabatowych na bazie danych sprzedaży | |
Eksport danych produktowych do innych systemów (gdy to B2B staje się centrum zarządzania tymi danymi) | Generowanie listów przewozowych i integracje z firmami kurierskimi | |
Polityka cenowa zarządzana z ERP | Wiele kont i poziomów dostępu w ramach jednej firmy | |
Integracja danych zamówień | Obsługa zwrotów i reklamacji | |
Integracja danych kontrahentów | Panel handlowca składanie zamówień w imieniu klienta | |
Integracja danych produktowych | Wymiana danych z dostawcami/dropshipping | |
Integracja stanów magazynowych | Sprzedaż międzynarodowa z obsługą wielowalutowości, wielojęzyczności i krajów odbioru | |
Obsługa limitów i kredytów kupieckich | Wielowalutowość w oparciu o przelicznik po kursie lub indywidualne ceny w walutach | |
Kontrola salda i rozliczeń klientów | Specjalne ceny jednorazowe (np. jednorazowy per zamówienie rabat inny niż w ERP bez konieczności zmiany w ERP) | |
Łączenie i automatyczne dzielenie zamówień | ||
Pobieranie i podgląd dokumentów generowanych przez ERP (np. faktur: pdf / EDI / xml) | ||
Obsługa stanów magazynowych z wielu magazynów | ||
Zamówienia z rezerwacją produktów (przy braku na stanie) | ||
Możliwość / brak możliwości składania zamówień przy braku na stanie | ||
Powiadomienia o dostępności produktu |

USłUGI
Przebieg wdrożenia platformy sprzedaży hurtowej B2B

KONTAKTUJESZ SIĘ
Z NAMI I PRZESYŁASZ
LISTĘ FUNKCJONALNOŚCI

WSPÓLNIE DZIELIMY
LISTĘ NA DWIE CZĘŚCI

WYCENIAMY I PRZESYŁAMY
HARMONOGRAM

REALIZUJEMY WDROŻENIA
(ETAPU I)

URUCHAMIAMY
PRODUKCYJNIE MVP

URUCHAMIAMY USŁUGĘ
WSPARCIA I ROZWOJU
(ETAP II)

NASZE REALIZACJE
Realizacje B2B w oparciu o Magento

DANE KONTAKTOWE
Skontaktuj się z wdrożeniowcami Magento
Telefon kontaktowy
Adres firmy
Sienkiewicza 11
38-100 Strzyżów