B2B

Dlaczego B2B w oparciu o Magento?

Lata doświadczenia we wdrażaniu platformy Magento do obsługi sklepów internetowych, e-katalogów, systemów PIM oraz platform sprzedaży hurtowej (B2B) pokazały nam jak zmienia się specyfika sprzedaży hurtowej i jak bardzo charakterystyczne trendy w sprzedaży i funkcjonalności B2C zaczęły przenikać do B2B.

Stąd naturalnym wyborem rekomendowanym przez nas Klientowi jest użycie Magento - wraz z bogatymi funkcjonalnościami - jako podstawa systemu B2B..

Dostęp do natywnych funkcjonalności, tysięcy gotowych rozszerzeń i modułów, skalowalność, nieograniczone możliwości integracji - to tylko niektóre zalety wiążące się z wykorzystaniem Magento do budowy platformy sprzedaży hurtowej.



PLATFORMA B2B

Funkcjonalności B2B

Opisujemy poniżej wszystkie kluczowe funkcjonalności, jakie oferujemy w cenie podstawy wdrożenia platformy sprzedaży hurtowej B2B.

Kluczową korzyścią jest także dostęp do wszystkich bazowych funkcjonalności oferowanych
przez Magento (np. kody rabatowe, różne typy produktów [proste, konfigurowalne, grupowalne, wirtualne], upsell, cross-sell, itd.) już w podstawowej wersji platformy B2B.

Poniżej wymienione funkcjonalności platformy B2B mogą działać bez potrzeby integracji z systemem ERP. Taka podstawa jest więc opcją dla tych, którzy chcą uruchomić platformę sprzedaży hurtowej, ale nie mają (z różnych powodów) możliwości zintegrować jej z własnym systemem ERP.


Bazowe funkcjonalności B2B dla klientów biznesowych:
Dostęp do platformy tylko po zalogowaniu Szybka ścieżka zamówienia bez potrzeby przeglądania katalogu produktów (SKU + ilość) Dodawanie wielu produktów z listy do koszyka
Widoczność produktów bez logowania, ale stany, ceny, zakup tylko dla zalogowanych (karty produktu się pozycjonują w wynikach Google) Import zamówień z pliku (txt, csv, xml, xls) Powiązanie opiekuna (handlowca) z kontem i wyświetlanie danych kontaktowych po zalogowaniu
Rejestracja przez platformę z dostępem po weryfikacji Tworzenie szablonów zamówień Dobór indywidualnego szablonu graficznego
Dedykowany panel dla kontrahentów B2B Ponawianie wcześniej złożonych zamówień Przystosowanie do działania na urządzeniach mobilnych
Grupy klientów Określenie minimum logistycznego na klienta / grupę klientów Blog/poradnik/aktualności dla zalogowanych
Polityka cenowa wg klientów, grup klientów, rabatów i promocji per klient / grupa klientów / kategoria produktowa / marka Wiele adresów dostawy i wiele danych płatności System raportowania sprzedaży, działań marketingowych oraz ruchu
Zróżnicowany katalog ofertowy dla grup klientów

Głównym powodem wdrażania systemów sprzedaży hurtowej jest chęć optymalizacji procesu sprzedaży a w konsekwencji jej zwiększenie. W tym celu każda platforma B2B powinna zostać zintegrowana z innymi systemami pracującymi w otoczeniu firmy - np. z systemem ERP celem wymiany danych: o produktach, o stanach magazynowych, o zamówieniach, o cennikach, o płatnościach, itd. itp.

Systemów ERP oraz modeli wymiany danych między nimi a Magento jest wiele, dlatego nie jesteśmy w stanie - bez konsultacji - podać zakresu integracji oraz jej kosztu. Dodatkowo, wieloletnie doświadczenie nauczyło nas, iż nie ma standardowej integracji - nawet z tym samym systemem ERP. Potrzeby każdego klienta są inne - bazowe elementy się powtarzają (klienci, zamówienia, stany, statusy, rozliczenia, itd.) ale mogą znacząco różnić się w szczegółach.

Dlatego funkcjonalność i wycena integracji jest bardzo indywidualną sprawą. Skontaktuj się z nami celem poznania szczegółów ».

Integracja platform B2B z systemami ERP

Jeżeli wśród opcji STANDARD i STANDARD PLUS nie znalazłeś funkcjonalności której oczekujesz od systemu B2B - skontaktuj się z nami.

Otwarta architektura Magento (Open Source) charakteryzuje się tym, iż można ją dowolnie rozwijać o dodatkowe, niestandardowe funkcjonalości. Drugą zaletą jest natomiast fakt, iż system rozwijany jest przez społeczność na całym świecie więc funkcjonalność której szukasz może być już gotowa. Zawsze w pierwszej kolejności szukamy najlepszej ekonomicznie opcji rozwiązania danego problemu.

Funkcjonalności dedykowane dla platform B2B/B4B

Są to funkcjonalności wykraczające poza standard podstawy wdrożenia, które możemy zaproponować jako dodatkowe opcje. Wyceniane i dostosowywane są indywidualnie do każdego projektu. Nigdy nie wyceniamy takiego pakietu funkcjonalności jako całość - nie każdemu klientowi potrzebne są wszystkie z wymienionych.

W naszej metodologii wdrożenia funkcjonalności dobierane są indywidualnie we współpracy z klientem celem optymalizacji kosztów - nie trzeba przepłacać za niewykorzystywane elementy.

Wdrażanie tych funkcjonalności w większości zależne jest od formy i zakresu integracji z systemami firmy (ERP, CRM, magazyn, itd.). Zakres integracji może znacząco wpłynąć na zakres funkcjonalności i dla każdego klienta mogą one oznaczać coś nieco innego.


Powiązane z integracją: Niezależne od integracji:
Import danych produktowych z innych systemów Obsługa programów lojalnościowych i rabatowych na bazie danych sprzedaży
Eksport danych produktowych do innych systemów (gdy to B2B staje się centrum zarządzania tymi danymi) Generowanie listów przewozowych i integracje z firmami kurierskimi
Polityka cenowa zarządzana z ERP Wiele kont i poziomów dostępu w ramach jednej firmy
Integracja danych zamówień Obsługa zwrotów i reklamacji
Integracja danych kontrahentów Panel handlowca składanie zamówień w imieniu klienta
Integracja danych produktowych Wymiana danych z dostawcami/dropshipping
Integracja stanów magazynowych Sprzedaż międzynarodowa z obsługą wielowalutowości, wielojęzyczności i krajów odbioru
Obsługa limitów i kredytów kupieckich Wielowalutowość w oparciu o przelicznik po kursie lub indywidualne ceny w walutach
Kontrola salda i rozliczeń klientów Specjalne ceny jednorazowe (np. jednorazowy per zamówienie rabat inny niż w ERP bez konieczności zmiany w ERP)
Łączenie i automatyczne dzielenie zamówień
Pobieranie i podgląd dokumentów generowanych przez ERP (np. faktur: pdf / EDI / xml)
Obsługa stanów magazynowych z wielu magazynów
Zamówienia z rezerwacją produktów (przy braku na stanie)
Możliwość / brak możliwości składania zamówień przy braku na stanie
Powiadomienia o dostępności produktu

USłUGI

Przebieg wdrożenia platformy sprzedaży hurtowej B2B



NASZE REALIZACJE

Realizacje B2B w oparciu o Magento

 

DANE KONTAKTOWE

Skontaktuj się z wdrożeniowcami Magento


KONTAKT