Nie róbmy B2B - zróbmy B4B

B2B (business-to-busienss) to w wolnym tłumaczeniu działania realizowane między dwiema firmami. Terminu tego używa się najczęściej w odniesieniu do systemów B2B i dotyczy wymiany danych między firmami za pomocą systemów informatycznych, gdzie system komunikuje się z drugim systemem. W domyśle termin ten "eliminuje" czynnik ludzki we współpracy między firmami - sprzedaż DO firm, marketing DO firm, itd.

Ale czy to podejście jest właściwe? Według nas nie!

Dlatego proponujemy podejście umożliwiające realizację systemów B4B (Business-FOR-Business) - systemy dla firm, marketing dla firm. Gdy robimy coś DLA kogoś (firmy, osoby), a nie tylko dla siebie, z pewnością będzie to miało lepszy efekt i dwustronne korzyści.

Wdrożenie otwarte umożliwia budowę B4B

To, co proponujemy to podejście do wdrożenia w modelu otwartym. Całość podzielona jest na dwa główne etapy - etap wdrożenia podstawy (I) oraz etap wsparcia i rozwoju (II). Etap I to wybranie i wdrożenie kluczowych (z planowanej listy) funkcjonalności platformy - jest to uruchomienie MVP. Etap II to rozwój platformy o kolejne funkcjonalności (pozostałe z listy lub jeszcze lepiej, zgłoszone i realnie potrzebne użytkownikom platformy).

To podejście daje nam możliwość wykonania platformy realnie dostosowanej do potrzeb użytkownika końcowego (B4B), a nie tylko platformy automatyzującej wymianę danych między systemami (B2B), czy optymalizującej procesy wewnętrzne firmy. Dzięki temu pieniądze zainwestowane w system są wydane efektywniej, a partnerzy biznesowi bardziej zadowoleni z użytkowania.

Dlaczego B4B w oparciu o Magento?

Lata doświadczenia we wdrażaniu platformy Magento do obsługi sklepów internetowych, e-katalogów, systemów PIM oraz platform sprzedaży hurtowej (B2B) pokazały nam jak zmienia się specyfika sprzedaży hurtowej i jak bardzo charakterystyczne trendy w sprzedaży i funkcjonalności B2C zaczęły przenikać do B2B.

Stąd naturalnym wyborem rekomendowanym przez nas Klientowi jest użycie Magento - wraz z bogatymi funkcjonalnościami - jako podstawa systemu B2B.

Dostęp do natywnych funkcjonalności, tysięcy gotowych rozszerzeń i modułów, skalowalność, nieograniczone możliwości integracji - to tylko niektóre zalety wiążące się z wykorzystaniem Magento do budowy platformy sprzedaży hurtowej.

Funkcjonalności B2B

  • STANDARD

    Opisujemy poniżej wszystkie kluczowe funkcjonalności, jakie oferujemy w cenie podstawy wdrożenia platformy sprzedaży hurtowej (B2B/B4B).

    Kluczową korzyścią jest także dostęp do wszystkich bazowych funkcjonalności oferowanych przez Magento (np. kody rabatowe, różne typy produktów [proste, konfigurowalne, grupowalne, wirtualne], upsell, cross-sell, itd.) już w podstawowej wersji platformy B2B/B4B.

    Poniżej wymienione funkcjonalności platformy B2B/B4B mogą działać bez potrzeby integracji z systemem ERP. Taka podstawa jest więc opcją dla tych, którzy chcą uruchomić platformę sprzedaży hurtowej, ale nie mają (z różnych powodów) możliwości zintegrować jej z własnym systemem ERP.

    Bazowe funkcjonalności B2B/B4B dla klientów biznesowych:
    Dostęp do platformy tylko po zalogowaniu Szybka ścieżka zamówienia bez potrzeby przeglądania katalogu produktów (SKU + ilość) Dodawanie wielu produktów z listy do koszyka
    Widoczność produktów bez logowania, ale stany, ceny, zakup tylko dla zalogowanych (karty produktu się pozycjonują w wynikach Google) Import zamówień z pliku (txt, csv, xml, xls) Powiązanie opiekuna (handlowca) z kontem i wyświetlanie danych kontaktowych po zalogowaniu
    Rejestracja przez platformę z dostępem po weryfikacji Tworzenie szablonów zamówień Dobór indywidualnego szablonu graficznego
    Dedykowany panel dla kontrahentów B2B Ponawianie wcześniej złożonych zamówień Przystosowanie do działania na urządzeniach mobilnych
    Grupy klientów Określenie minimum logistycznego na klienta / grupę klientów Blog/poradnik/aktualności dla zalogowanych
    Polityka cenowa wg klientów, grup klientów, rabatów i promocji per klient / grupa klientów / kategoria produktowa / marka Wiele adresów dostawy i wiele danych płatności System raportowania sprzedaży, działań marketingowych oraz ruchu
    Zróżnicowany katalog ofertowy dla grup klientów
  • INTEGRACJA ERP

    Głównym powodem wdrażania systemów sprzedaży hurtowej jest chęć optymalizacji procesu sprzedaży a w konsekwencji jej zwiększenie.
    W tym celu każda platforma B2B/B4B powinna zostać zintegrowana z innymi systemami pracującymi w otoczeniu firmy – np. z systemem ERP celem wymiany danych: o produktach, o stanach magazynowych, o zamówieniach, o cennikach, o płatnościach, itd. itp.

    Systemów ERP oraz modeli wymiany danych między nimi a Magento jest wiele, dlatego nie jesteśmy w stanie – bez konsultacji – podać zakresu integracji oraz jej kosztu.
    Dodatkowo, wieloletnie doświadczenie nauczyło nas, iż nie ma standardowej integracji – nawet z tym samym systemem ERP. Potrzeby każdego klienta są inne – bazowe elementy się powtarzają (klienci, zamówienia, stany, statusy, rozliczenia, itd.) ale mogą znacząco różnić się w szczegółach.

    Dlatego funkcjonalność i wycena integracji jest bardzo indywidualną sprawą. Skontaktuj się z nami celem poznania szczegółów ».


    Integracja platform B2B/B4B z systemami ERP

     

  • STANDARD PLUS

    Są to funkcjonalności wykraczające poza standard podstawy wdrożenia, które możemy zaproponować jako dodatkowe opcje. Wyceniane i dostosowywane są indywidualnie do każdego projektu. Nigdy nie wyceniamy takiego pakietu funkcjonalności jako całość – nie każdemu klientowi potrzebne są wszystkie z wymienionych.

    W naszej metodologii wdrożenia funkcjonalności dobierane są indywidualnie we współpracy z klientem celem optymalizacji kosztów – nie trzeba przepłacać za niewykorzystywane elementy.

    Wdrażanie tych funkcjonalności w większości zależne jest od formy i zakresu integracji z systemami firmy (ERP, CRM, magazyn, itd.). Zakres integracji może znacząco wpłynąć na zakres funkcjonalności i dla każdego klienta mogą one oznaczać coś nieco innego.


    Powiązane z integracją: Niezależne od integracji:
    Import danych produktowych z innych systemów Obsługa programów lojalnościowych i rabatowych na bazie danych sprzedaży
    Eksport danych produktowych do innych systemów (gdy to B2B staje się centrum zarządzania tymi danymi) Generowanie listów przewozowych i integracje z firmami kurierskimi
    Polityka cenowa zarządzana z ERP Wiele kont i poziomów dostępu w ramach jednej firmy
    Integracja danych zamówień Obsługa zwrotów i reklamacji
    Integracja danych kontrahentów Panel handlowca składanie zamówień w imieniu klienta
    Integracja danych produktowych Wymiana danych z dostawcami/dropshipping
    Integracja stanów magazynowych Sprzedaż międzynarodowa z obsługą wielowalutowości, wielojęzyczności i krajów odbioru
    Obsługa limitów i kredytów kupieckich Wielowalutowość w oparciu o przelicznik po kursie lub indywidualne ceny w walutach
    Kontrola salda i rozliczeń klientów Specjalne ceny jednorazowe (np. jednorazowy per zamówienie rabat inny niż w ERP bez konieczności zmiany w ERP)
    Łączenie i automatyczne dzielenie zamówień
    Pobieranie i podgląd dokumentów generowanych przez ERP (np. faktur: pdf / EDI / xml)
    Obsługa stanów magazynowych z wielu magazynów
    Zamówienia z rezerwacją produktów (przy braku na stanie)
    Możliwość / brak możliwości składania zamówień przy braku na stanie
    Powiadomienia o dostępności produktu

     

  • DEDYKOWANE ROZWIĄZANIA

    Jeżeli wśród opcji STANDARD i STANDARD PLUS nie znalazłeś funkcjonalności której oczekujesz od systemu B2B/B4B – skontaktuj się z nami.

    Otwarta architektura Magento (Open Source) charakteryzuje się tym, iż można ją dowolnie rozwijać o dodatkowe, niestandardowe funkcjonalości. Drugą zaletą jest natomiast fakt, iż system rozwijany jest przez społeczność na całym świecie więc funkcjonalność której szukasz może być już gotowa. Zawsze w pierwszej kolejności szukamy najlepszej ekonomicznie opcji rozwiązania danego problemu.

     

    Funkcjonalności dedykowane dla platform B2B/B4B

Funkcjonalności B2B

STANDARD

Opisujemy poniżej wszystkie kluczowe funkcjonalności, jakie oferujemy w cenie podstawy wdrożenia platformy sprzedaży hurtowej (B2B/B4B).

Kluczową korzyścią jest także dostęp do wszystkich bazowych funkcjonalności oferowanych przez Magento (np. kody rabatowe, różne typy produktów [proste, konfigurowalne, grupowalne, wirtualne], upsell, cross-sell, itd.) już w podstawowej wersji platformy B2B/B4B.

Poniżej wymienione funkcjonalności platformy B2B/B4B mogą działać bez potrzeby integracji z systemem ERP. Taka podstawa jest więc opcją dla tych, którzy chcą uruchomić platformę sprzedaży hurtowej, ale nie mają (z różnych powodów) możliwości zintegrować jej z własnym systemem ERP.

Bazowe funkcjonalności dla klientów biznesowych:

  • Dostęp do platformy tylko po zalogowaniu
  • Widoczność produktów bez logowania, ale stany, ceny, zakup tylko dla zalogowanych (karty produktu się pozycjonują w wynikach Google)
  • Rejestracja przez platformę z dostępem po weryfikacji
  • Dedykowany panel dla kontrahentów B2B
  • Grupy klientów
  • Polityka cenowa wg klientów, grup klientów, rabatów i promocji per klient / grupa klientów / kategoria produktowa / marka
  • Zróżnicowany katalog ofertowy dla grup klientów
  • Szybka ścieżka zamówienia bez potrzeby przeglądania katalogu produktów (SKU + ilość)
  • Import zamówień z pliku (txt, csv, xml, xls)
  • Tworzenie szablonów zamówień
  • Ponawianie wcześniej złożonych zamówień
  • Określenie minimum logistycznego na klienta / grupę klientów
  • Wiele adresów dostawy i wiele danych płatności
  • Dodawanie wielu produktów z listy do koszyka
  • Powiązanie opiekuna (handlowca) z kontem i wyświetlanie danych kontaktowych po zalogowaniu
  • Dobór indywidualnego szablonu graficznego
  • Przystosowanie do działania na urządzeniach mobilnych
  • Blog/poradnik/aktualności dla zalogowanych
  • System raportowania sprzedaży, działań marketingowych oraz ruchu
INTEGRACJA ERP

Głównym powodem wdrażania systemów sprzedaży hurtowej jest chęć optymalizacji procesu sprzedaży a w konsekwencji jej zwiększenie. W tym celu każda platforma B2B/B4B powinna zostać zintegrowana z innymi systemami pracującymi w otoczeniu firmy - np. z systemem ERP celem wymiany danych: o produktach, o stanach magazynowych, o zamówieniach, o cennikach, o płatnościach, itd. itp.

Systemów ERP oraz modeli wymiany danych między nimi a Magento jest wiele, dlatego nie jesteśmy w stanie - bez konsultacji - podać zakresu integracji oraz jej kosztu. Dodatkowo, wieloletnie doświadczenie nauczyło nas, iż nie ma standardowej integracji - nawet z tym samym systemem ERP. Potrzeby każdego klienta są inne - bazowe elementy się powtarzają (klienci, zamówienia, stany, statusy, rozliczenia, itd.) ale mogą znacząco różnić się w szczegółach.

Dlatego funkcjonalność i wycena integracji jest bardzo indywidualną sprawą. Skontaktuj się z nami celem poznania szczegółów ».

Integracja platform B2B/B4B z systemami ERP
 
STANDARD PLUS

Są to funkcjonalności wykraczające poza standard podstawy wdrożenia, które możemy zaproponować jako dodatkowe opcje. Wyceniane i dostosowywane są indywidualnie do każdego projektu. Nigdy nie wyceniamy takiego pakietu funkcjonalności jako całość - nie każdemu klientowi potrzebne są wszystkie z wymienionych.

W naszej metodologii wdrożenia funkcjonalności dobierane są indywidualnie we współpracy z klientem celem optymalizacji kosztów - nie trzeba przepłacać za niewykorzystywane elementy.

Wdrażanie tych funkcjonalności w większości zależne jest od formy i zakresu integracji z systemami firmy (ERP, CRM, magazyn, itd.). Zakres integracji może znacząco wpłynąć na zakres funkcjonalności i dla każdego klienta mogą one oznaczać coś nieco innego.


Powiązane z integracją:

  • Import danych produktowych z innych systemów
  • Eksport danych produktowych do innych systemów (gdy to B2B staje się centrum zarządzania tymi danymi)
  • Polityka cenowa zarządzana z ERP
  • Integracja danych zamówień
  • Integracja danych kontrahentów
  • Integracja danych produktowych
  • Integracja stanów magazynowych
  • Obsługa limitów i kredytów kupieckich
  • Kontrola salda i rozliczeń klientów
  • Łączenie i automatyczne dzielenie zamówień
  • Pobieranie i podgląd dokumentów generowanych przez ERP (np. faktur: pdf / EDI / xml)
  • Obsługa stanów magazynowych z wielu magazynów
  • Zamówienia z rezerwacją produktów (przy braku na stanie)
  • Możliwość / brak możliwości składania zamówień przy braku na stanie
  • Powiadomienia o dostępności produktu

Niezależne od integracji:

  • Obsługa programów lojalnościowych i rabatowych na bazie danych sprzedaży
  • Generowanie listów przewozowych i integracje z firmami kurierskimi
  • Wiele kont i poziomów dostępu w ramach jednej firmy
  • Obsługa zwrotów i reklamacji
  • Panel handlowca
  • składanie zamówień w imieniu klienta
  • Wymiana danych z dostawcami/dropshipping
  • Sprzedaż międzynarodowa z obsługą wielowalutowości, wielojęzyczności i krajów odbioru
  • Wielowalutowość w oparciu o przelicznik po kursie lub indywidualne ceny w walutach
  • Specjalne ceny jednorazowe (np. jednorazowy
  • per zamówienie
  • rabat inny niż w ERP bez konieczności zmiany w ERP)
DEDYKOWANE ROZWIĄZANIA

Jeżeli wśród opcji STANDARD i STANDARD PLUS nie znalazłeś funkcjonalności której oczekujesz od systemu B2B/B4B - skontaktuj się z nami.

Otwarta architektura Magento (Open Source) charakteryzuje się tym, iż można ją dowolnie rozwijać o dodatkowe, niestandardowe funkcjonalości. Drugą zaletą jest natomiast fakt, iż system rozwijany jest przez społeczność na całym świecie więc funkcjonalność której szukasz może być już gotowa. Zawsze w pierwszej kolejności szukamy najlepszej ekonomicznie opcji rozwiązania danego problemu.

 
Funkcjonalności dedykowane dla platform B2B/B4B

Przebieg wdrożenia platformy sprzedaży hurtowej (B4B)


Cennik wdrożenia platformy
B2B/B4B na Magento

Cena wdrożenia platformy B2B/B4B w opcji Magento 2 + opcja funkcjonalności STANDARD jest stała i prezentujemy ją poniżej. Do tego indywidualnie wyceniane są pozostałe elementy - funkcjonalności Standard Plus, Integracje, rozwiązania dedykowane.


45.000 PLN


  • Magento 2 w najnowszej wersji
  • Instalacja i praca na serwerze testowym z dostępem dla klienta
  • Zakupiony i indywidualnie dostosowywany szablon graficzny
  • Konsulting i doradztwo w wyborze funkcjonalności
  • Funkcjonalności podstawowe Magento
  • Funkcjonalności opcji STANDARD
  • Testy funkcjonalne platformy
  • Przeniesienie na serwer docelowy

  • Wsparcie powdrożeniowe
  • Wsparcie marketingowe
  • Obsługa hostingowa


Jeżeli masz pytania odnośnie wdrożenia systemu B2B/B4B, potrzebujesz dodatkowych informacji, lub chcesz poznać koszt realizacji - skontaktuj się z nami.

Realizacje B4B w oparciu o Magento

Skontaktuj się wdrożeniowcami Magento

wdrozenia-wordpresswdrozenia-wordpress-hover
wsparcie-magentowsparcie-magento-hover
iekosystemiekosystem-hover
skuteczny-contentskuteczny-content-hover
webeksperciwebeksperci-hover
hotel-networkhotel-network-hover
Zadaj pytanie on-line